Original title:
Hra stylu Doom (chození v bludišti)
Translated title:
Doom-Style Game
Authors:
Rakus, Roman ; Vyskočil, Michal (referee) ; Pečiva, Jan (advisor) Document type: Bachelor's theses
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Využití efektů v počítačových hrách je velmi velké. Kladen je velký důraz na nejpěknější zobrazení za co nejnižší cenu. Využívají se nejnovější grafické adaptéry a techniky, které jsou jimi nabízeny. V této práci je popsán a implementován postup jak vytvořit některé efekty. Mezi ně patří systémy částic. Dále per-pixel osvětlování, normal bump mapping a fake volumetric lines za využití OpenSceneGraphu, shaderů a dalších technik.
Usage of effects in computer games is huge. Emphasis is put on the nicest pictures for the lowest price. The newest graphical adapters and technologies are used. In this thesis is described and implemented procedure how to create some effects such as particle systems, per-pixel lighting, normal bump mapping and fake volumetric lines with usage of OpenSceneGraph, shaders and others.
Keywords:
fake volumetric lines; normal bump mapping; objects motion; particle systems; Phong lighting; shaders; falešné volumetrické čáry; normal bump mapping; Phongovo osvětlování; pohyb těles; shadery; systémy částic
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/56375