Název:
Analýza postojů v oblasti automobilového průmyslu
Překlad názvu:
Sentiment Analysis in Automotive Industry
Autoři:
Bezák, Adam ; Otrusina, Lubomír (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Cieľom tejto práce je oboznámiť sa so základnými metódami analýzy postojov na sociálnych sieťach. Téma práce je zameraná na automobilový priemysel, avšak princíp práce je možné použiť na akékoľvek iné skúmané odvetie. Podstatou praktickej časti je získanie dát zo sociálnych sietí, ich analýza a následná indexácia do ElasticSearch databáze. Ďaľším cieľom práce je tieto dáta vizualizovať prostredníctvom portálu. Vytvorený webový portál poskytuje rôzne štatistiky popredných automobilových značiek, prehľad nových trendov alebo vizualizáciu názorov na konkrétne aspekty jednotlivých automobilov.
The main theme of this thesis is to familiarize with the basic methods of sentiment analysis on social networks. Thesis’s theme is aimed on the automotive industry, although this prinicipal can be used in any different examined branch. The basis of the practical part is to obtain data from the social networks, analyze them and then index them into ElasticSearch database. Another goal of the thesis is to visualize these data by means of a web portal. Created web portal provides various statistics of the leading automobile brands, an overview of new trends or the aspect visualization of the individual cars.
Klíčová slova:
analýza postojov; extrakcia dát; Facebook; lexikón; strojové učenie; Twitter; vizualizácia; data extraction; Facebook; lexicon; machine learning; sentiment analysis; Twitter; visualization
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/69701