Original title:
Trénování inteligentních agentů v enginu Unity
Translated title:
Training Intelligent Agents in Unity Game Engine
Authors:
Vaculík, Jan ; Chlubna, Tomáš (referee) ; Matýšek, Michal (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2021
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Cílem práce je navrhnout aplikace, které demonstrují sílu strojového učení pro tvorbu umělé inteligence ve videohrách. K řešení této problematiky je použita sada nástrojů ML-Agents, která umožňuje tvorbu inteligentních agentů v enginu Unity. Jednotlivé demonstrační aplikace jsou zaměřeny na různé scénáře využití této sady. Pro trénování je použito zpětnovazební a imitační učení.
The goal of this work is to design applications, which demonstrate the power of machine learning in video games. To achieve this goal, this work uses the ML-Agents toolkit, which allows the creation of intelligent agents in the Unity Game Engine. Furthermore, a series of experiments showing the properties and flexibility of intelligent agents in several real-time scenarios is presented. To train the agents, the toolkit uses reinforcement learning and imitation learning algorithms.
Keywords:
Agents; Deep Reinforcement Learning; Imitation Learning; Machine Learning; ML Agents; Neural Netowrk; Python; Unity; agenti; ML Agents; neuronová síť; posilované učení; Python; strojové učení; Unity; učení napodobováním
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/199430