Original title:
Návrh železničního obloukového mostu přes silnici I/33
Translated title:
Design of railway arched bridge across the I/33 roadway
Authors:
Uher, Michal ; Nečesal, Petr (referee) ; Marván, David (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2019
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Obsahem diplomové práce je alternativní návrh nosné konstrukce jednokolejného ocelového železničního mostu o jednom poli. Most se nachází v km 44,179 na trati Jaroměř - Dvůr Králové. Překračovanou překážkou je silnice I/33. Teoretické rozpětí je 42 m. Hlavní nosná konstrukce je Langerův trám. Je tvořena trámem, obloukem, závěsy, mostovkou vyztuženou podélnými a příčnými výztuhami. Nosné prvky jsou z oceli S355J2+N, S235J2+N, S355NL. Návrh jednotlivých částí je prováděn podle platných norem ČSN EN.
This master thesis content is alternative design of one span single-railed steel bridge. The bridge is located in km 44,179 on the track Jaroměř - Dvůr Králové. Crossing barrier is roadway I/33. The teoretical distance between supports is 42 m. Main bearing structure is designed as Langer beam. Structure consist of beams, arcs, suspenders, bridge deck with longitudinal and transversal bracings. Elements of the structure are made out of steel S355J2+N, S235J2+N, S355NL. The bridge is designed according to current standards ČSN EN.
Keywords:
beam rainforced witch arch; ortotropic steel bridge deck; Steel railway one span steel bridge; trackbed; kolejové lože; Ocelový železniční jednokolejní most; ortotropní mostovka; trám vyztužený obloukem
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/137851