Original title:
Hra 128kB s použitím OpenGL
Translated title:
Game 128kB Using OpenGL
Authors:
Kačur, Vladimír ; Kučiš, Michal (referee) ; Milet, Tomáš (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Bakalářská práce se zabývá tvorbou hry s omezenou velikostí . Práce popisuje metody pro omezení velikosti výsledné aplikace . Hlavní část práce popisuje metody pro generování grafického obsahu , pohybu po něm a reakce s ním . Zabývá se tvorbou textur a terénu .
Bachelor thesis deal with creation of the game with limited memory space. It describes methods for reducing the size of the final application. Main part of the thesis describes methods for generating graphic content, as well as movement and interactions within it. It also deals with making of textures and terrain.
Keywords:
128kB; collision; compiler arguments; exe packer; game; lemited size; motion; music; OpenGL; Perlin noise; Phong shading model; skybox; terrain; texture; 128kB; exe packer; hra; hudba; kolize; omezená velikost; OpenGL; parametry překladače; Perlinův šum; Phongův stínovací model; pohyb; skybox; terén; textura
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/56489