Název:
Klikové ústrojí řadového tříválcového vznětového motoru
Překlad názvu:
Crank mechanism of in-line three-cylinder diesel engine
Autoři:
Cetkovský, Martin ; Rauscher, Jaroslav (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Cíl, kterého má být v bakalářské práci dosaženo, je pro dané základní geometrické, termodynamické a provozní parametry válcové jednotky řadového tříválcového vznětového motoru, provést výpočet termodynamického cyklu, navrhnout základní rozměry pístní skupiny a pro zadané provozní režimy provést pevnostní kontrolu oka ojnice. Následně vypočtené hodnoty porovnat s hodnotami reálného vznětového motoru. Na úvod je vysvětlen základní princip vznětových motorů spolu s charakteristickým konstrukčním řešením. Vlastní práce obsahuje popis výpočtu a přílohu, ve které je výpočet proveden. Výpočet je proveden ve třech krocích. V prvním je řešen termodynamický cyklus, v druhém jsou počítány síly působící na pístní skupinu a ve třetím kroku je proveden pevnostní výpočet a kontrola oka ojnice. Závěr je zaměřen na zhodnocení vypočtených hodnot a na současná řešení vznětových motorů.
Objective bachelor’s thesis, which will be achived is, for scheduled elementary geometric, thermodynamic and operation parameters cylindrical unit of in-line three-cylinder diesel engine, perform calculation of thermodynamic cycle, design elementary dimensions of piston group and for schedule operation modes perform strength check of connecting-rod eye. Consequently rating value compare with value of real true diesel engine. In introduction is explained basic principle of diesel engine and their design concept. The bachelor’s thesis is consisted of description of calculation and supplement, where the calculation is done. The calculation is accomplished in three parts. Thermodynamic cycle is solved in the first part. Forces acting on piston group are solved in the second part and strength calculation and check of connecting-rod eye is solved in the third part. The end is focused on evaluation of calculation and recent solution of diesel engine.
Klíčová slova:
adiabatický; izobarický; izochorický; Motor; měrný tlak; napětí; oko ojnice; píst; pístní skupina; setrvačná síla; termodynamický cyklus; zakřivený prut; adiabatic; connecting-rod eye; curved bar; Engine; inertial force; isobaric; isochoric; piston; piston group; strain; surface pressure; thermodynamic cycle
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/5847