Original title:
Software pro správu reklamních ploch v tiskovinách
Translated title:
Software for Management of Advertisements
Authors:
Maleček, Václav ; Jurka, Pavel (referee) ; Křena, Bohuslav (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato diplomová práce popisuje vývoj informačního systému pro správu reklamních ploch v tiskovinách včetně úvodu do problematiky, definice požadavků, návrhu, implementaci a diskuzi o plánovaných rozšířeních aplikace. Při návrhu a implementaci aplikace byl kladen důraz na intuitivní a pohodlné ovládání uživateli. Systém je naprogramován v jazyce Java, pro zajištění persistence dat byl využit systém Hibernate a grafické uživatelské rozhraní využívá framework Swing. Vlastní uložení dat je zprostředkováno databází MySQL.
This master's thesis describes development of information system for management of printed paper advertisements, including the problem description, definition of requirements, design, implementation and discussion of planned extensions. During design and implementation, special attention was paid to intuitive and easy user interface. System is programmed in Java language. Hibernate is used for data persistence. Graphical user interface makes use of the Swing framework. MySQL is used as the database system.
Keywords:
advertising paper; advertising system; database; Hibernate; information system; Java; management of advertisements; Model-view-controller; MySQL; Swing; databáze; Hibernate; informační systém; inzertní systém; Java; Model-view-controller; MySQL; reklamní noviny; správa reklamních ploch; Swing
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/53166