Original title:
Hluk kuželového soukolí
Translated title:
Bevel gear noise
Authors:
Foltis, Aleš ; Kalíšek, Libor (referee) ; Kaplan, Zdeněk (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství Abstract:
[cze][eng]
Cílem této bakalářské práce je stanovit vliv jednobokého odvalu kuželového soukolí na hladinu hluku kompletní nápravy. Dále, se zde zabývat, jak výrobou a geometrii kuželových soukolí, tak i vznikem, tvarem a polohou kontaktního pole zakřiveného zubu u tipu kuželového soukolí Oerlikon. V závěru práce vyhodnotit optimální montážní polohu daného páru jednoho soukolí a její vliv na hladinu hluku celé nápravy při daných modifikacích kontaktního pole zubů.
The target this bachelor?s thesis is assesment suspension single flank of bevel gear on noise level total axletree.And further we deal with fabrication and geometry of conical gear especially Oerlicon and also with formation, shape and position of contact pole of curved jag. At the close thesis evaluate optimum assembly position this couple of one's wheelwork plus her influence over noise level total axletree at given to modifications contact field tooths.
Keywords:
bevel gear; noise; Oerlikon; single flank; transmission erorr; vibrations; hluk; jednoboký odval; kuželové soukolí; Oerlikon; převodová chyba; vibrace
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/2184