Original title:
Strategické řízení rozvoje podniku
Translated title:
Strategic Management of Company Development
Authors:
Menzlová, Tereza ; Máchová, Nicole (referee) ; Zich, Robert (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2020
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá strategickým řízením rozvoje vybraného podniku. Hlavním cílem práce je návrh business strategie a její implementace prostřednictví marketingových komunikačních nástrojů na trhu služeb. Cílem teoretické části je definovat pojmy týkající se dané problematiky, které dále poslouží v analytické i návrhové části práce. Cílem analytické části je stanovit potenciál podniku a zajistit východiska pro návrhy práce. Poslední část diplomové práce se zabývá samotným návrhem strategie, která bude podniku sloužit po dobu tří let. Pro zpracování bylo využito interních dokumentů i rozhovoru s majitelem podniku a veřejně dostupných zdrojů.
This diploma thesis deals with the strategic management of a chosen company. The main objective is to propose a business strategy and its implementation using marketing communication tools in the services market. The goal of the theoretical part is to define terms related to these issues, which are going to be used in further parts of analysis and proposals. The goal of the analytic part is to determine a potential of the company and to provide foundation for the proposal. The ultimate part deals with the strategy proposal, which is going to serve the company for three years. Internal documents, an interview with the owner of the company, and public sources were used to create this diploma thesis.
Keywords:
business strategy; communication mix; competition; market; business strategie; komunikační mix; konkurence; trh
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/192138