Original title:
Vizualizace a simulace v grafické scéně s využitím knihovny Delta3D
Translated title:
Visualization and Simulation in Graphics Scene Using Delta3D
Authors:
Martanovič, Lukáš ; Přibyl, Jaroslav (referee) ; Pečiva, Jan (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Účelem práce je popis tvorby vizualizační a simulační aplikace s využitím knihovny Delta3D. V první kapitole se nachází popis struktury knihovny, následovaný seznámením se základními mechanizmy a prostředky enginu. Obsahem druhé a třetí kapitoly je následně příklad ruční tvorby jednoduché gra fické scény a popis tvorby rozsáhlejší aplikace využívající širší spektrum možností poskytovaných knihovnou Delta3D.
Goal of this thesis is to describe the process of creating a visualisation and simulation application using Delta3D. First chapter contains description of library structure, followed by familiarization with basic mechanics and features of the engine in chapter two. Content of third and fourth chapter is an example creation of simple graphics scene and description of development of more advanced application using wider spectrum of features off ered by Delta3D library.
Keywords:
3D computer games; computer game development; Delta3D; game engine; simulation; simulation engine; visualisation; 3D počítačové hry; Delta3D; herní engine; simulace; simulační engine; tvorba počítačových her; vizualizace
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/55896