Original title:
Analýza prodejních kanálů a návrh na jejich rozvoj ve společnosti ABB s. r. o
Translated title:
Sales Channel Analysis and a Proposal for Their Development at ABB s. r. o
Authors:
Kilinger, Jan ; Michálek, Leoš (referee) ; Chlebovský, Vít (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá analýzou distribučních kanálů ve společnosti ABB s. r. o. se zaměřením na divizi vysokého napětí, která má sídlo v Brně na ulici Vídeňská. V první části jsou stanoveny hlavní a dílčí cíle spolu s teoretickými metodami k jejich dosažení. Druhá část je praktická a jsou v ní zpracovány teoretické poznatky, potřebné pro pochopení problematiky a stanovení vlastních návrhů. V závěru jsou zhodnoceny výstupy a uvedeny návrhy na rozvoj prodejních kanálů a lepší komunikaci se zákazníky.
The diploma thesis is focused on analysis of sales channels in the ABB company with is focused on high voltage division, which is situated in Brno in the street Videňská. In the first part of this thesis are set major and minor targets with theoretic methods to achieve them. Second part is practis and there are processed theoretic knowledges which are needed to understand issues and set own improvement. In the end there are reviewed outputs and shown proposals for development sales chanels and better customer communication.
Keywords:
B2B marketing; CRM; customer; distribution; distribution channels; industrial market; marketing communications; strategic analysis; B2B marketing; CRM; distribuce; distribuční cesty; marketingová komunikace; průmyslový trh; strategická analýza; zákazník
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/39420