Original title:
Hodnocení zákazníků metodami umělé inteligence
Translated title:
Customer Analysis by Artificial Intelligence Methods
Authors:
Butela, Michal ; Ruttkay, Ladislav (referee) ; Dostál, Petr (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
slo Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[slo][eng]
Tato práce se zabývá hodnocením zákazníků školicího centra. Předmětem zkoumání jsou dotazníky, které vyplňují účastníci po skončení kurzu. Na zpracování jsou použité metody umělé inteligence. Hodnocení spokojenosti s kurzy je dosaženo fuzzy logikou. Shlukování zákazníků dle společných vlastností je dosaženo neuronovými sítěmi. Na konci je vyhodnocení a návrhy na zlepšení ekonomické výkonnosti.
This thesis is focused on learning center customer satisfaction. The object of research is surveys filled by courses' participants. Artificial intelligence methods are used for data processing. The courses' quality measurement is achieved by fuzzy logic. Customer clustering is achieved by neural networks. At the end of document is data evaluation and proposals for economics effectives increase.
Keywords:
customer analysis; fuzzy logic; learning center; neural networks; surveys
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/63964