Original title:
Rozvoj konkurenceschopnosti podniku
Translated title:
Development of Competitiveness of Company
Authors:
Šohajová, Kristýna ; Hudáková, Markéta (referee) ; Zich, Robert (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2020
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Hlavním cílem bakalářské práce je vypracovat návrh opatření expanze značky Ideální nájemce na nový trh s důrazem na posílení konkurenceschopnosti značky na trhu. Teoretická část zahrnuje teoretická východiska, která vycházejí převážně z metodiky autorů Ko Floora a Kellera. Analytická část se zaměřuje na zhodnocení aktuálního potenciálu značky a analýzu konkurentů na plánovaném trhu. V návaznosti na provedené analýzy jsou v návrhové části navržena opatření v oblasti komunikace směřující k expanzi značky.
The main goal of the bachelor's thesis is to develop a proposal for brand expansion measures to a new market with an emphasis on strengthening the competitiveness of the brand in the market. The theoretical part includes theoretical background, which is based mainly on the methodology of the authors Ko Floor and Keller. The analytical part focuses on the evaluation of the current potential of the brand and the analysis of competitors in the planned market. Following the performed analyzes, measures in the area of communication leading to the expansion of the brand are proposed in the design part.
Keywords:
brand communication; brand personality; brand positioning; competitiveness; customer value; hodnota pro zákazníka; komunikace značky; konkurenceschopnost; osobnost značka; positioning značky
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/193217