Original title:
Marketingová strategie rozvoje podnikání
Translated title:
Marketing Strategy of Business Development
Authors:
Štěpánek, Petr ; Kusák, Václav (referee) ; Zich, Robert (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Tato diplomová práce se zabývá tvorbou marketingové strategie rozvoje vlastního podnikání. Počáteční část teoretických východisek práce popisuje marketing jako primární funkci organizace a jeho vliv na formulování strategie rozvoje. Následující analytická část se zabývá hodnocením externích a interních faktorů ovlivňujících strategii rozvoje, jejíž návrh je obsahem poslední částí této práce.
This master’s thesis tells about marketing strategy of business development. The first section describes marketing as the primary function of modern organisation and its influence on development strategy. The following section of analysis evaluates the effects of external & internal factors on the strategy of development, which is the subject of the last section of this thesis.
Keywords:
Analysis; Development strategy; Marketing; Marketing communication; Positioning; Segmentation; Strategy; Strategy proposal; Targeting; Analýza; Marketing; Marketingová komunikace; Návrh strategie; Positioning; Rozvojová strategie; Segmentace; Strategie; Zacílení
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/28044