Original title:
Anténní systém pro automobilový radar
Translated title:
Antenna system for car radar
Authors:
Zechmeister, Jaroslav ; Hazdra, Pavel (referee) ; Láčík, Jaroslav (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2018
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato práce pojednává o návrhu čočkových antén pro automobilový radar v pásmu 77 GHz. V práci jsou přiblíženy metody návrhu vlnovodů, trychtýřových antén a dielektrických čoček. Tři navržené trychtýřové antény jsou simulovány v programu CST Microwave Studio. Jsou zde simulovány čočkové antény se sférickou a hyperbolickou čočkou a optimalizovány pro maximální zisk. Je zkoumán vliv permitivity dielektrické čočky na její vlastnosti. Dále je navržen anténní systém a minimalizována vazba mezi anténami. Jsou zde navrženy čočky ze silonu, ABS a fotopolymeru a srovnány jejich parametry. Čočky z ABS a fotopolymeru byly vyrobeny pomocí 3D tisku.
This thesis deals with the design of lens antennas for automotive radar in 77 GHz bandwidth. The work explains methods of designing waveguides as well as horn antennas and dielectric lens. A simulation of three designed horn antennas is performed in CST Microwave Studio. Antennas with spherical and hyperbolical lens are simulated as well and subsequently optimized for maximal gain. The thesis also investigates effects of the lens permittivity on its properties. Furthermore, the work deals with a design of an antenna system with minimalized antenna coupling. Nylon, ABS and photopolymer lens are designed and compared afterwards. ABS and photopolymer lens were produced by 3D print
Keywords:
antenna systém; automotive radar; dielectric lens; horn antenna; lens antenna; Waveguide; anténní systém; automobilový radar; dielektrická čočka; trychtýřová anténa; Vlnovod; čočková anténa
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/80853