Název:
Programovatelné logické automaty pro výuku
Překlad názvu:
PLC systems in education process
Autoři:
Král, Radek ; Ctibor, Jiří (oponent) ; Červinka, Dalibor (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Bakalářská práce se zabývá programovatelnými logickými automaty pro výuku. Práce je členěna do šesti kapitol. V první kapitole jsou popsány základní programovací jazyky, a také jejich rozlišení s grafickým náhledem. Druhá kapitola se zabývá programovacím prostředím GX Works2 od Mitsubishi Electric. Kapitoly třetí a čtvrtá popisují programovací prostředí SoMachine od výrobce Schneider Electric a Automation Studio od B&R. V páté kapitole této bakalářské práce jsou porovnána jednotlivá programovací prostředí z pohledu běžného uživatele. V závěrečné části je navrženo devět laboratorních úloh. Ke každé laboratorní úloze je vytvořen laboratorní návod a u většiny je příklad logického programu a názorné vizualizace.
The bachelor thesis deals with programmable logic controllers for teaching. The thesis is divided into six chapters. The first chapter describes the basic programming languages as well as their resolution with graphical preview. The second chapter deals with programming environment GX Works2 from Mitsubishi Electric. Chapters three and four describe the SoMachine programming environment from Schneider Electric and Automation Studio from B&R. The fifth chapter of this bachelor thesis compares individual programming environments from the perspective of a common user. Nine laboratory tasks are proposed in the final part. For each lab task, a lab tutorial is created, and for most, an example of a logical program and visualizations.
Klíčová slova:
Automation Studio; B&R; GX Works; Mitsubishi; PLC; Schneider; SoMachine; Automation Studio; B&R; GX Works; Mitsubishi; PLC; Schneider; SoMachine
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/173520