Original title:
Nízkonapěťový trakční pohon s palivovým článkem
Translated title:
Low-Voltage Traction Drive with a Fuel-Cell
Authors:
Hejkrlík, Jan ; Singule, Vladislav (referee) ; Richter, Aleš (referee) ; Vorel, Pavel (advisor) Document type: Doctoral theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Cílem práce je výzkum a vývoj elektromobilu s palivovými články jako primárními zdroji elektrické energie, které budou řízeny s ohledem na co nejvyšší dojezd a účinnost přeměny vodíku v elektřinu. První část práce je věnována koncepci pohonu jako celku, část druhá se věnuje řešení dynamiky vozidla. V části třetí je popsán návrh matematických modelů jednotlivých komponent pohonu a v části čtvrté jsou uvedeny výsledky simulací provozu na dané trati při různých způsobech řízení palivových článků a různých rychlostech vozidla.
The main aim of this work is a development of electric car. This car has fuel cells as a primary source of electrical energy which will be performed with regard to the maximum roll-out and to maximize the efficiency of hydrogen conversion into electricity. The first part is dedicated to the concept of drive as a whole, the second part is dedicated to solving vehicle dynamics. The third part describes the design of mathematical models of drive components. Part four gives the results of simulations of traffic on the route at different ways of managing fuel cells and various vehicle speeds.
Keywords:
accumulator; fuel cell; Hydrogen; induction machine; inverter; Li-Fe-Po; akumulátor; asynchronní motor; Li-Fe-Po; měnič; palivový článek; Vodík
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/654