Original title:
Procedurální generování měst
Translated title:
Procedural Generation of Cities
Authors:
Bílý, Kristián ; Kobrtek, Jozef (referee) ; Starka, Tomáš (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2019
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Bakalářská práce se zabývá procedurálním generováním měst. Jejím cílem je navrhnout, implementovat a otestovat aplikaci schopnou vygenerovat město v uživateli zvoleném terénu. Práce využívá L-Systémy pro generování sítě cest. Klade důraz na pestrost modelů budov. Výsledná aplikace je schopna generovat město a patřičně reagovat na uživatelské vstupy, jenž je základní struktura města a terén.
Bachelor thesis is about procedural city generation. It's goal is to design, implement and test application, that is capable of city generation in user's terrain. The work uses L-Systems for generating road network. It also focuses on variation of building models. Final application is capable of city generation. Application properly reacts to user's input. User's input is basic city structure and terrain.
Keywords:
C++; L-Systems; OpenGL; procedural building generation; procedural city generation; procedural generation; C++; L-Systémy; OpenGL; procedurální generování; procedurální generování budov; procedurální generování měst
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/180307