Original title:
Počítačová hra s prvky umělé inteligence
Translated title:
Computer Game Based on Artificial Inteligence
Authors:
Serédi, Silvester ; Letko, Zdeněk (referee) ; Rogalewicz, Adam (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Bakalářská práce se zabývá problematikou umělé inteligence v počítačové hře. V práci je uveden návrh dvourozměrné počítačové hry pro dva hráče, kde jednoho z nich může řídit počítač. Hlavní úlohou bylo vytvoření hry s jednoduchým uživatelským rozhraním, se zaměřením na umělou inteligenci soupeře.
This Bachelor's thesis is focused on artificial intelligence in computer games. It introduces the design of a two-dimensional computer game for two players of which one can be computer-controlled. The main task was the creation of a game with a simple user interface with focus on the opponent's artificial intelligence.
Keywords:
artificial intelligence; C++; Computer game; game loop; GUI; MiniMax; OpenGL; Qt; C++; GUI; herní smyčka; MiniMax; OpenGL; Počítačová hra; Qt; umělá inteligence
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/55916