Název:
Vývoj řídicí elektroniky pro magnetoreologické tlumiče vozidla Formula Student
Překlad názvu:
Development of control electronics for magnetorheological dampers in Formula Student vehicle
Autoři:
Skřivánek, Vladimír ; Dobossy, Barnabás (oponent) ; Adámek, Roman (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Tématem této bakalářské práce je návrh řídicí desky magnetoreologických tlumičů. Deska má být schopna přijímat vstupní data z dataloggeru po sběrnici CAN. Z nich má následně, pomocí již známého řídícího algoritmu, vypočítat požadovaný proud a ten zpětnovazebně pomocí PI regulátoru regulovat. Dále má být schopna měřit teplotu magnetoreologické kapaliny v tlumiči pro možnost korekce degradace tlumící síly vlivem narůstající teploty. Další součástí této práce je otestovaní implementace tohoto řídícího algoritmu a změření F-v charakteristiky magnetoreologického tlumiče pro různé hodnoty proudu.
The topic of this bachelor thesis is the design of a control board for magnetorheological dampers. The board has to be able to receive input data from a datalogger over the CAN bus. From these data, it has to calculate the required current using a known control algorithm and has to be able to regulate it by feedback using a PI controller. Furthermore, it should be able to measure the temperature of the magnetorheological fluid in the damper to be able to correct the degradation of the damping force due to increasing temperature. Another part of this work is to test the implementation of this control algorithm and measure the F-v characteristics of the magnetorheological damper for different values of current.
Klíčová slova:
Adaptivní tlumení; Formula Student; Magnetorelogický tlumič; TU Brno Racing; Řídící elektronika; Adaptive damping; Control electronics; Formula Student; Magnetorheological damper; TU Brno Racing
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/207775