Original title:
Hra pro výuku úplných základů programování
Translated title:
Game for Teaching Very Basic Programming
Authors:
Rončka, Martin ; Beran, Vítězslav (referee) ; Herout, Adam (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Hlavním cílem této práce je vytvoření hry pro výuku úplných základů programování . První část této práce se zabývá studiem a analýzou současných her pro výuku programovaní a soudobých principů užívaných ve výukových hrách . Na toto navazuje návrh a implementace rozhraní pro vizuální programování v Unity3d a následná integrace tohoto rozhraní do jednoduché hry , která bude splňovat principy sepsané v první části této práce . Výsledek práce je poté vyhodnocen jak z hlediska technického tak uživatelského , s cílem zjistit efektivitu rozhraní pro vizuální programování a hry samotné jako nástroje pro představení programování .
The main goal of this thesis is to create a game for teaching very basic programming. An analysis of current programming education games and education principles takes up the first part of this thesis. This is followed by a design and implementation of visual programming interface in Unity3d and later integration of this interface into a simple game supporting the foundings from the first part of the thesis. This thesis is then being evaluated from the technical and user perspective with the goal to analyze the effectiveness of both the visual programming interface and the game as a tool to introduce programming to non-coders.
Keywords:
code; codespells; competition; education; game; game-based learning; interface; kids; multiplayer; scratch; spaceship; unity3d; visual programming; VPL; codespells; didaktická hra; děti; hra; loď; multiplayer; program; rozhraní; scratch; soutěživost; unity3d; vizuální programování; VPL; výuka
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/52504