Název:
Hra pro výuku úplných základů programování
Překlad názvu:
Game for Teaching Very Basic Programming
Autoři:
Rončka, Martin ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Hlavním cílem této práce je vytvoření hry pro výuku úplných základů programování . První část této práce se zabývá studiem a analýzou současných her pro výuku programovaní a soudobých principů užívaných ve výukových hrách . Na toto navazuje návrh a implementace rozhraní pro vizuální programování v Unity3d a následná integrace tohoto rozhraní do jednoduché hry , která bude splňovat principy sepsané v první části této práce . Výsledek práce je poté vyhodnocen jak z hlediska technického tak uživatelského , s cílem zjistit efektivitu rozhraní pro vizuální programování a hry samotné jako nástroje pro představení programování .
The main goal of this thesis is to create a game for teaching very basic programming. An analysis of current programming education games and education principles takes up the first part of this thesis. This is followed by a design and implementation of visual programming interface in Unity3d and later integration of this interface into a simple game supporting the foundings from the first part of the thesis. This thesis is then being evaluated from the technical and user perspective with the goal to analyze the effectiveness of both the visual programming interface and the game as a tool to introduce programming to non-coders.
Klíčová slova:
codespells; didaktická hra; děti; hra; loď; multiplayer; program; rozhraní; scratch; soutěživost; unity3d; vizuální programování; VPL; výuka; code; codespells; competition; education; game; game-based learning; interface; kids; multiplayer; scratch; spaceship; unity3d; visual programming; VPL
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/52504