Original title:
Ocelový železniční most přes vodní tok
Translated title:
Steel railway bridge across a watercourse
Authors:
Slezák, Jaroslav ; Pilgr, Milan (referee) ; Karmazínová, Marcela (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2024
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Cílem diplomové práce bylo provést návrh a posouzení ocelového železničního jednokolejného mostu přes vodní tok. Most se skládá ze tří polí o rozpětí 33 + 75 + 33 m. Ve středním poli je hlavní nosník vyztužen obloukem, jehož vzepětí je 10 m, a táhly. Šířka mostu je 7,8 m. Osová vzdálenost hlavních nosníku je 7,1. Jedná se o most s dolní ortotropní mostovkou.
The aim of the thesis was to design and assess a steel railway monorail bridge over a watercourse. The bridge consists of three spans of 33 + 75 + 33 m. In the middle span, the main beam is reinforced with a 10 m arch and tie rods. The width of the bridge is 7.8 m. The axial distance of the main beams is 7.1. It is a bridge with a lower orthotropic steel deck.
Keywords:
arch; continuous beam; Langer beam; orthotropic steel deck; Railway bridge; steel structure; Langerův tram; oblouk; ocelová konstrukce; ortotropní mostovka; spojitý nosník; Železniční most
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/244803