Název:
Experimentální identifikace profilu vozovky
Překlad názvu:
Experimental Identification of Road Profile
Autoři:
Baroš, Martin ; Vančura, Jan (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Tato diplomová práce se zabývá především návrhem metodiky hodnocení nerovností vozovky, které ovlivňují jízdní vlastnosti automobilu a jízdní komfort. V úvodní teoretické části jsou probrány nejpoužívanější postupy a metody používané pro analýzu drsnosti vozovky ve světě. V rámci této diplomové práce bylo provedeno experimentální měření, při kterém byla získána data použitá při návrhu vlastní metodiky a zařízení pro analýzu profilu vozovky.
The diploma thesis focuses especially on a design of a way for evaluating roughness in road profile, which affects driving characteristics of a car and a ride. In the theoretical part of the thesis are mentioned the most used methods and tools for road roughness analysis in the world. For the purposes of this thesis an experimental measuring were undertaken in order to obtain data for the own design of a road profile analysing system.
Klíčová slova:
drsnost vozovky; inerciální profilometr; IRI; jízdní komfort; profil vozovky; čtvrtinový model vozu; inertial profiler; IRI; quarter car model; ride; road profile; road roughness
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/60814