Original title:
Marketingová komunikace společnosti v oblasti prodeje nábytku
Translated title:
Marketing Communication of a Furniture Selling Company
Authors:
Bartošová, Martina ; Volhejnová, Kristýna (referee) ; Mráček, Pavel (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce je zaměřena na marketingovou komunikaci společnosti IKEA Česká republika, s.r.o., konkrétně na obchodní dům v Brně. Teoretická část práce obsahuje poznatky z oblasti marketingového mixu se zaměřením na propagaci a nástroje komuni-kačního mixu. Následně je provedena analýza komunikačního mixu obchodního domu IKEA Brno a jeho nejvýznamnějšího konkurenta. Na základě poznatků vyplývajících z analytické části jsou vytvořeny návrhy na posílení propagace.
Diploma thesis is focused on marketing communication of IKEA Czech Republic, Ltd., particularly on a subdivision in Brno. The theoretical part consists of theory of market-ing mix with focus on propagation and marketing-mix tools. Furthermore, the analysis of communication mix of IKEA Brno and the most significant competitor is conducted. Based on the findings from the analytical part, the suggestions for propagation im-provement are constructed.
Keywords:
advertis-ing; analysis; competition; direct marketing; marketing communication; Marketing mix; promotion; sales promotion; analýza; direct marketing; konkurence; marketingová komunikace; Marketingový mix; podpora prodeje; propagace; rekla-ma
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/18486