Original title:
Marketingové předpoklady rozvoje bio produkce v České republice
Translated title:
Marketing Premises of Organic Production Development in Czech Republic
Authors:
Jindrová, Marta ; Spanilý, Ivo (referee) ; Chalupský, Vladimír (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Tato diplomová práce se zabývá marketingovými předpoklady rozvoje ekologické produkce v České republice. Je zaměřena na spotřební chování zákazníků na trhu biopotravin, situaci na trhu biopotravin a také na situaci ekologického zemědělství v ČR. Cílem práce je prozkoumat vztah českých spotřebitelů k biopotravinám a pokusit se nalézt postupy pro zlepšení situace ekologických zemědělců.
This master´s thesis is engaged in presumptions of organic production development in Czech Republic. It is engaged in consumer behaviour of the organic market customers, the organic market situation and also the organic farmers situation in Czech republic. The aim of this thesis is to explore the relationship of the czech customers to organic food and try to find methods to improve the organic farmers situation.
Keywords:
Agriculture; consumer; demand; development; distribution; ecologic; environment; market; organic; price; product; research; supply; bio; cena; distribuce; ekologický; nabídka; poptávka; produkt; spotřebitel; trh; vývoj; výzkum; Zemědělství; životní prostředí
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/7963