Original title:
Generování voxelových scén
Translated title:
Generating of Voxel Scenes
Authors:
Venhoda, Lukáš ; Lysek, Tomáš (referee) ; Milet, Tomáš (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato bakalářská práce se zabývá implementací aplikace, generující voxelové scény s možností jejich editace a uložení do souboru. Popisuje generování terénu pomocí Perlinova šumu, převod seznamu voxelů do struktury Sparse Voxel Octree, a metodu editace této struktury s výběrem voxelu pomocí ray picking algoritmu.
This batcherlor's thesis deals with the implementation of application, which generates voxel scenes that can be edited, or saved to a file. The work describes generating of terrain by using Perlin noise, converting voxel list to Sparse Voxel Octree structure, and a method of editing of this structure with picking voxels by using ray picking algorithm.
Keywords:
C++; compute shaders; GLSL.; GPUEngine; OpenGL; Perlin noise; procedural generation; ray picking; SDL; Sparse Voxel Octree; voxels; C++; compute shadery; GLSL.; GPUEngine; OpenGL; Perlinův šum; procedurální generování; ray picking; SDL; Sparse Voxel Octree; voxely
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/62036