Název:
Problematika studených asfaltových směsí
Překlad názvu:
Cold Mix Asphalt
Autoři:
Kolesniková, Simona ; Valenta, Jakub (oponent) ; Šperka, Pavel (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt: [cze][eng]
Diplomová práce se zabývá problematikou studených asfaltových směsí, které se běžně používají pro dočasné opravy výtluků na silnicích, především v zimních měsících. V teoretické části jsou popsány některé světové výzkumy zabývající se touto problematikou, dále jsou uvedeni výrobci studených asfaltových směsí na území České republiky a výrobky dostupné na českém trhu. V praktické části jsou popsány vlastnosti použitých materiálů, výsledky laboratorního zkoušení na zkušebních tělesech vyrobených ze studených asfaltových směsí a jejich porovnání s vlastnostmi směsi asfaltového betonu pro obrusné vrstvy. Dále je zde zkoumán vliv teploty asfaltové směsi vyráběné za horka při hutnění na její vybrané vlastnosti.
The diploma thesis deals with the issue of cold asphalt mixtures, which are commonly used for temporary repairs of potholes on roads, especially in winter months. The theoretical section describes some of the world´s researches on this topic. This section also includes manufacturers of cold asphalt mixtures in the Czech Republic and products available on the Czech market are presented. The practical part describes the properties of the materials used, the results of laboratory testing on test speciments made of cold asphalt mixtures and their comparison with the properties of asphalt concrete for wearing course. The effect of hot mix asphalt temperature during compaction on selected properties i salso analysed.
Klíčová slova:
asfaltový beton pro obrusné vrstvy; odolnost vůči trvalým deformacím.; odolnost vůči vodě ITSR; pevnost v příčném tahu ITS; reaktivní asfaltová směs; Studená asfaltová směs; Asphalt Concrete for Wearing Course; Cold Mix Asphalt; Indirect Tensile Strength (ITS); Indirect Tensile Strength Ratio (ITSR); Reactive Asphalt; Wheel Tracking
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: https://hdl.handle.net/11012/244916