Original title:
Návrh komunikačního mixu v podniku
Translated title:
Proposal of Communication Mix in Company
Authors:
Holík, Pavel ; Urban, Petr (referee) ; Milichovský, František (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá komunikačním mixem pro podnik provozující kamennou prodejnu a internetový obchod. Definuje důležité formy a pojmy marketingového mixu, se zaměřením na marketingovou komunikaci. Obsahuje podrobnou analýzu současného stavu, která je podkladem pro výběr jednotlivých nástrojů komunikačního mixu. V práci je návrh nového komunikačního mixu, který je sestaven za účelem zlepšení nepříznivé situace v podniku. Nový komunikační mix by měl přilákat nové zákazníky, zlepšit prodeje a upevnit postavení podniku na trhu.
This theses deals with the communication mix for the shop and e-shop. It defines important forms and concepts of marketing mix focusing on marketing communication and contains detailed analysis of current conditions which is basis for selection of individual tools of communication mix. In progress there is concept of new communication mix which is compiled to improve adverse situation of business. New communication mix should attract new customers, improve sales and strengthen its market position.
Keywords:
communication; communication mix; Marketing; marketing mix; marketing research; promotion; komunikace; komunikační mix; Marketing; marketingový mix; marketingový výzkum; reklama
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/59304