Original title:
Návrh optimalizace traťového úseku Branná - Ostružná v km 12,677 - 15,3
Translated title:
Design of Optimization of Track Section Branná - Ostružná in km 12,677 - 15,3
Authors:
Veselý, Miroslav ; Burda, Petr (referee) ; Plášek, Otto (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Cílem mé bakalářské práce je navrhnout v daném traťovém úseku optimalizaci geometrických parametrů koleje, případně zvýšit traťovou rychlost. Dalším úkolem je navrhnout vhodnou skladbu železničního svršku vzhledem k rychlosti, kategorii trati a provoznímu zatížení, a dále navrhnout vhodnou konstrukci pražcového podloží. Dále je cílem navrhnout typ konstrukce u železničních přejezdů, na přejezdech bez PZZ pak doplnit rozhledové trojúhelníky.
The objective of my thesis is to propose a given section of line optimization of geometrical parameters of tracks, and also to increase the line speed. Another task is to design a suitable structure of the railway bed due to the speed category of track and traffic load, and propose a suitable design sleeper base. In addition to design a type of construction at level crossings, the crossings without AD then add necessary view triangles.
Keywords:
drainage; geometrical parameters of tracks; Optimalization; railway bed; sleeper base; technology of works; view triangles; geometrické parametry koleje; odvodnění; Optimalizace; pražcové podloží; rozhledové trojúhelníky; technologie prací; železniční svršek
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/15418