Home > Academic theses (ETDs) > Master’s theses > Analýza využití sociálních médií v marketingové komunikaci podniku a návrh rozšíření užití sociálních sítí v marketingové strategii
Original title:
Analýza využití sociálních médií v marketingové komunikaci podniku a návrh rozšíření užití sociálních sítí v marketingové strategii
Translated title:
Usage Analysis of Social Media in Marketing Communication in Company and Extension Proposal of the Use of Social Networks in Marketing Strategy
Authors:
Plisková, Zuzana ; Květoňová, Martina (referee) ; Chlebovský, Vít (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Tato práce řeší problematiku využití marketingové komunikace na sociálních médiích konkrétní společnosti. Cílem práce je analyzovat současnou situaci společnosti a navrhnout nástroje na změnu online marketingové komunikace. Vzhledem k dynamickému vývoji problematiky sociálních médií práce vychází ze současných poznatků a trendů. V řešení bylo použito analýzy vnitřního a vnějšího prostředí společnosti, a výzkumu cílové skupiny metodou online dotazníku. Na základě zjištěných výsledků a poznatků z teoretické části práce byly společnosti navrženy nástroje pro marketingovou komunikaci. Zjištěné výsledky a poznatky z práce mohou, při zavedení do marketingové strategie společnosti, zajistit požadovaný nárůst zákazníků.
This thesis discusses the issue of the use of marketing communication on social media for selected company. The aim is to analyze the current situation of the company and design tools to change the online marketing communications. Due to the dynamic development issues of social media work is based on current knowledge and trends. The analysis of internal and external environments and research of target group using an online questionnaire have been performed within the practical part of the paper. Tools to improve marketing communication has been designed based on the results and findings from the theoretical part. The results and findings of the work can, when introduced into a marketing strategy, provide the required increase in customers.
Keywords:
banner advertisement; Facebook; Instagram; marketing communication tools; social media; social networks; YouTube; bannerová reklama; Facebook; Instagram; marketingové komunikační online nástroje; sociální média; sociální sítě; YouTube
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/52155