Original title:
Analýza spokojenosti zákazníků s dopravní společností
Translated title:
The Analysis of Customers Satisfaction with a Transport Company
Authors:
Lochmanová, Marcela ; Peprný, Aleš (referee) ; Chalupský, Vladimír (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce je zaměřena na průzkum spokojenosti zákazníků s poskytovanými službami. Teoretická část se zaměřuje především na výklad pojmů, problematiku marketingového výzkumu a dotazníku jako nástroji pro shromažďování informací. V praktické části práce jsou analyzovány a prezentovány výsledky z dotazníkového šetření, doporučení a návrhy na zlepšení, které by měly vést ke zvýšení atraktivnosti využívání městské hromadné dopravy.
The thesis deals with a survey of customer´s satisfaction with provided services. The theoretical part focuses on the explanation of different concepts, problems in marketing research and also on a questionnaire as a tool of collecting information. The practical part of the thesis analyses and presents the results from the questionnaire including recommendation and suggestions for improvements. They should be leading into increase in popularity of using public transport.
Keywords:
customer´satisfaction; data collection; Marketing research; questionnaire; transport services; dopravní služby; dotazník; Marketingový výzkum; sběr dat; spokojenost zákazníka
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/3948