Original title:
Analýza spokojenosti zákazníků a návrhy opatření na zvýšení její úrovně
Translated title:
Customer Satisfaction Analysis and Recommendation for the Improvement
Authors:
Benedělová, Martina ; Těšík, Jindřich (referee) ; Novák, Petr (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Cílem této bakalářské práce je zvýšit spokojenost zákazníků společnosti Cement Hranice, a.s. na trhu cementářských výrobků, zejména se sortimentem suchých omítkových a maltovinných směsí a navrhnout zavedení nového výrobku - sanační omítky na současný trh. Společnost se pohybuje ve velice specifickém cementářském odvětví, ve kterém působí jen omezené množství výrobců, panuje zde ale výrazná konkurence. Z tohoto hlediska je potřeba plně pochopit podmínky tohoto odvětví, aby společnost v tomto prostředí uspěla. V tété bakalářské práci se budu věnovat rozboru analýzy spokojenosti zákazníků a samozřejmě také konkurenčnímu postavení společnosti na trhu z důvodu zavedení nového výrobku.
The object of this bachelor thesis is to increase customer satisfaction in Hranice Cementary Plant, a.s. on the market of cementary products especially with dry coat - plasters and mortary mixtures and to bring in a new product - sanation plasters to the market. The company has a place in a very special cementary sector, where the company has a limited number of producers, and where takes place the strong rival push. From this point of view there is a need to understand the conditions of this sector to help the company to be successful. In this bachelor thesis I am going to analyse a customer satisfaction and competitive position on the market of this company from the reason of bringing a new product onto the market.
Keywords:
customer satisfaction; marketing; marketing mix; SWOT analysis; analýza spokojenosti zákazníků; marketing; marketingový mix; SWOT analýza
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/178456