Original title: Construction of the Optimal Control Strategy for an Electric-Powered Train
Translated title: Construction of the Optimal Control Strategy for an Electric-Powered Train
Authors: Pokorný, Pavel ; Šeda, Miloš (referee) ; Kuben, Jaromír (referee) ; Čermák, Jan (advisor)
Document type: Doctoral theses
Year: 2010
Language: eng
Publisher: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract: [eng] [cze]

Keywords: Kritický parametr; Nelineární parametrická optimalizace; Odporová funkce; Optimální strategie řízení; Pontrjaginův princip; Přepínací okamžiky; Rychlostní profil; Časově-energeticky optimální řízení vlaku; Critical parameter; Non-linear parametric optimization; Optimal driving strategy; Pontryagin principle; Resistance function; Speed profile; Switching times; Time-energy efficient train control

Institution: Brno University of Technology (web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library.
Original record: http://hdl.handle.net/11012/7683

Permalink: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-569135


The record appears in these collections:
Universities and colleges > Public universities > Brno University of Technology
Academic theses (ETDs) > Doctoral theses
 Record created 2024-04-02, last modified 2024-04-03


No fulltext
  • Export as DC, NUŠL, RIS
  • Share