Original title:
Modelování dopravy v dálničních uzavírkách
Translated title:
Traffic modelling in motorway closures
Authors:
Novák, Martin ; Ščerba, Marek (referee) ; Holcner, Petr (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Cílem práce je zvýšení plynulosti dálniční dopravy v místech s dočasným omezením. Dopravní data zjištěná z radarů byla zpracována pomocí mikrosimulačního modelu v softwaru S-Paramics. Výsledkem je zpracování, zkalibrování a zvalidování modelu stávajícího stavu, návrh a vyhodnocení modelů mobilního liniového řízení provozu (z hlediska průměrných rychlostí a cestovních časů) a postřehy získané při použití softwaru S-Paramics. Součástí práce je také zpracování studie použitelnosti mobilního liniového řízení na českých dálnicích.
The goal of this thesis is to increase the fluency of expressway traffic during temporary restrictions. Traffic data obtained from radars were analyzed using a microsimulation model in the software S-Paramics. The result is a process, calibrate and validate the model of the current situation, the design and evaluation of models of mobile dynamic traffic control (in terms of average speeds and travel times) and the experiences with the use of software S-Paramics. The work also includes the study of usability mobile dynamic traffic control on Czech expressways.
Keywords:
microscopic simulation; S-Paramics; work zone; mikrosimulace; pracovní zóna; S-Paramics
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/28628