Original title:
Vizualizace grafických scén v knihovně OGRE
Translated title:
Graphics Scene Visualization Using OGRE Library
Authors:
Ondrejíček, Marián ; Navrátil, Jan (referee) ; Pečiva, Jan (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Účelem této práce je prozkoumat možnosti vizualizační knihovny OGRE a implementovat demonstrační aplikaci, která využívá jednoduché i pokročilejší prostředky této knihovny. Dále se práce zabývá tvorbou efektů v jazyce Cg a jejich propojením s knihovnou OGRE. Analyzována je také knihovna Bullet, která se ve vizualizačních aplikacích často používá pro fyzikální výpočty. Druhá část práce se věnuje implementaci demonstrační aplikace. V závěru jsou zhodnoceny dosažené výsledky a nastíněny možnosti budoucího vývoje.
The goal of this thesis is to investigate the possibilities of the OGRE visualization library and to implement an application which utilizes both simple and advanced OGRE features. Furhtermore there are explained basics of creating effects using Cg language and connecting them with OGRE library. The Bullet library which is often used in visualization applications for physics calculations is analyzed as well. The second part describes implementation of the demo application. In the end, the results are discussed, including possibilities of future development.
Keywords:
3D graphics; Bullet; Cg; materials; MyGUI; OGRE; OgreOggSound; particle systems; physics; shaders; visualization; 3D grafika; Bullet; Cg; fyzika; materiály; MyGUI; OGRE; OgreOggSound; shadery; vizualizace; částicové systémy
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/53754