Original title:
Návrh změn marketingového mixu rodinného hotelu
Translated title:
Proposal for Change of the Marketing Mix of a Family Hotel
Authors:
Pajkrtová, Jana ; Gottfried, Petra (referee) ; Mráček, Pavel (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2018
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Tato bakalářská práce pojednává o marketingovém mixu rodinného hotelu ve Špindlerově Mlýně. V teoretické části budou objasněny pojmy marketing, marketingový mix a jeho dílčí nástroje, dále marketing služeb, marketing v hotelnictví a analýza konkurence. V praktické části je popsán hotel Sněžka, dále jsou provedeny analýzy marketingového makroprostředí a mikroprostředí a analýza základního marketingového mixu. Na základě těchto analýz bude zformována souhrnná analýza pomocí přístupu SWOT, na jejíž podstatě jsou na závěr vytvořeny vhodné návrhy na zlepšení.
This bachelor thesis is about marketing mix of a family hotel in Špindlerův Mlýn. Theoretical part contains explanation of marketing. marketing mix and his partial tools, marketing of services and marketing in the hotel industry. Practical part contains description of hotel Sněžka. There will be analysis of marketing makro and marketing mikro and marketing mix. Based on former analyzes will be created summary analysis using conception of SWOT analysis. Based on summary analysis will be devised suitable improvement proposal.
Keywords:
family hotel; marketing; marketing mix; PEST analysis; SWOT analysis; marketing; marketingový mix; PEST analýza; rodinný hotel; SWOT analýza
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/83162