Original title:
Analýza a zvýšení výkonu elektronického obchodu využitím digitálních nástrojů
Translated title:
Analysis and Performance Increase of e-Commerce Shop Through Digital Tools
Authors:
Chalupa, Patrik ; Schüller,, David (referee) ; Chlebovský, Vít (advisor) Document type: Master’s theses
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství Abstract:
[cze][eng]
Tato diplomová práce se zabývá digitálními nástroji, které se používají ve výkonnostním pojetí online marketingu. Na úvod charakterizuje internetový marketing a uvádí jednotlivé formy reklamy na internetu. V praktické části se věnuje analýze internetového obchodu Planetaher.cz, na základě které je navrhnuta online marketingová strategie pro zvýšení objemu návštěv a tržeb daného e-shopu. Praktická část je také zaměřena na skórovací metodu rizikového řízení v projektovém managementu. Na závěr navrhne pár doporučení, kterých se držet pro další zefektivnění celého internetového byznysu.
This thesis deals with digital tools that are used in the performance marketing concepts. At the outset characterizes an Internet marketing and provides various forms of advertising on the Internet. The practical part is devoted to analysis of Internet business Planetaher.cz, which is based on an online marketing strategy designed to increase the volume of visits and sales in the e-shop. The practical part is focused on the scoring method of risk management in project management. At the conclusion suggests a few recommendations, which hold for further streamlining the entire Internet business.
Keywords:
advertising; digital tools; e-commerce; Internet marketing; project management; risk management; digitální nástroje; e-shop; Internetový marketing; projektový management; reklama; řízení rizik
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/59233