Original title:
Eliminace přídavných zatížení při zkoušení podvozkových komponent
Translated title:
Additional Load Elimination at Suspension Components Testing
Authors:
Brychta, Tomáš ; Porteš, Petr (referee) ; Ramík, Pavel (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství Abstract:
[cze][eng]
V této diplomové práci je provedena rešerše akceleračních testů se zaměřením na automobilové komponenty. Jsou zde uvedeny druhy testů a také zatěžující faktory, které se při testování používají. Dále je vytvořen program na eliminaci přídavných zatížení, který je vytvořen v programu MATLAB. V programu Pro Engineer je vytvořen model stávajícího konstrukčního uspořádání hřídelových komponent. U této sestavy je provedena eliminace přídavných zatížení. Dále je vytvořen nový model s konstrukčním přeuspořádáním a znovu provedena elimiace. V programu Ansys je poté, metodou konečných prvků, provedena analýza napjatosti u obou dvou těchto variant. Diplomová práce je vytvořena ve spolupráci s firmou TRW-DAS Dačice a.s.
The thesis first provides a survey of acceleration tests with the focus on automotive component testing. The survey covers multiple types of acceleration tests and sources of stress. The thesis then includes a MATLAB application for the removal of inertia forces, which is applied on two shaft configuration models developed in Pro Engineer. Both models are subjected to stress analysis using FEM in Ansys. The thesis has been carried out in collaboration with TRW-DAS Dačice.
Keywords:
Accelerated testing; Additional load; Ansys; FEM; Inertia forces; Matlab; ProEngineer; Akcelerační testování; Ansys; Matlab; MKP; Pro Enginer; Přídavné zatížení; Setrvačné hmoty
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/6647