Original title:
Program pro podporu plánování rozvrhů
Translated title:
Timetable Planning Support Software
Authors:
Omachtová, Alena ; Veigend, Petr (referee) ; Dytrych, Jaroslav (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2019
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato práce se zabývá návrhem a realizací programu pro plánování rozvrhů výuky a zkoušek na FIT VUT v Brně. Výsledný program poskytne podporu pro přípravu vstupních dat, kompletaci požadavků vyučujících a dále umožní samotné plánování a následný export dat ve formátech vhodných pro import do informačního systému FIT i do dříve využívané aplikace. Teoretická část se věnuje obecné problematice plánování rozvrhů a specifikům plánování na FIT. Realizační část obsahuje návrh systému a popis implementace aplikace. Výsledkem práce je software, který je aktuálně využíván pro podporu plánování rozvrhů na FIT VUT v Brně.
This thesis deals with the design and implementation of a schedule planning software for lectures and exams at FIT VUT. The final result will provide support for input data preparation, completing teacher's requirements and allowing the planning and subsequent data export in formats suitable for importing into the FIT information system and into the previously used application. The theoretical part deals with general issues of schedule planning and specifics of planning at FIT. The implementation part contains the system design and application implementation description. The result of the work is a software that is currently used to support timetable scheduling at FIT VUT.
Keywords:
Bootstrap 4; completing requirements; Doctrine 2; exams; export; FIT; import; lectures; MySQL; Nette; PHP; REST; Schedule planning; Bootstrap 4; Doctrine 2; export; FIT; import; kompletace požadavků; MySQL; Nette; PHP; Plánování rozvrhů; REST; výuka; zkoušky
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/180222