Název:
Eye Tracking in User Interfaces
Překlad názvu:
Eye Tracking in User Interfaces
Autoři:
Jurzykowski, Michal ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
eng
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [eng][cze]
Tato diplomová práce byla vytvořena během studijního pobytu na Uviversity of Estern Finland, Joensuu, Finsko. Tato diplomová práce se zabývá využitím technologie sledování pohledu neboli také sledování pohybu očí (Eye-Tracking) pro interakci člověk-počítač (Human-Computer Interaction (HCI)). Navržený a realizovaný systém mapuje pozici bodu pohledu/zájmu (the point of gaze), která odpovídá souřadnicím v souřadnicovém systému kamery scény do souřadnicového systému displeje. Zároveň tento systém kompenzuje pohyby uživatele a tím odstraňuje jeden z hlavních problémů využití sledování pohledu v HCI. Toho je dosaženo díky stanovení transformace mezi projektivním prostorem scény a projektivním prostorem displeje. Za použití význačných bodů (interesting points), které jsou nalezeny a popsány pomocí metody SURF, vyhledání a spárování korespondujících bodů a vypočítání homografie. Systém byl testován s využitím testovacích bodů, které byly rozložené po celé ploše displeje.
This MSc Thesis was performed during a study stay at the University of Eastern Finland, Joensuu, Finland. This thesis presents the utilization of Eye-Tracking technology in Human-Computer Interaction (HCI). The proposed and implemented system is able to map co-ordinates in the plane of a scene camera, which correspond with co-ordinates of the point of gaze, into co-ordinates in the plane of a display device. In addition, the system compensates user's motions and thus removes one of main problems of use of Eye-Tracking in HCI. This is achieved by determination of a transformation between the projective space of scene and the projective space of display. Method is based on detection and description of interesting points by using SURF, matching of corresponding points and calculating of homography. The system has been tested by using testing points, which are spread over the display area.
Klíčová slova:
Eye-Tracking; homography; Human-Computer Interaction; interesting points; SURF; homografie; interakce člověk-počítač; sledování pohledu; SURF; význačné body
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/53632