Original title:
Podnikatelský plán
Translated title:
Business Plan
Authors:
Šimková, Denisa ; Hudeček, Roman (referee) ; Veselý, Josef (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2021
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá tvorbou podnikatelského plánu na založení podniku s ručně šitým oděvním zbožím v Brně. První část práce vymezuje teoretická východiska, která se týkají podnikání, podnikatelského plánu a vybraných metod strategické analýzy. Obsahem druhé části je strategická analýza vnějšího i vnitřního prostředí plánovaného podniku a zhodnocení situace na daném trhu na základě výsledků primárního marketingového průzkumu. Poslední část práce se zabývá podnikatelským plánem a jeho dílčími částmi.
The diploma thesis deals with the creation of a business plan for the establishment of a company with hand-sewn clothing in Brno. The first part of the thesis defines the theoretical basis, which relate to business, business plan and selected methods of strategic analysis. The content of the second part is a strategic analysis of the external and internal environment of the planned company and evaluation of the situation on the market based on the results of the primary marketing survey. The last part of the thesis deals with the business plan and its partial parts.
Keywords:
business plan; financial plan; hand-sewn clothing; marketing research; softshell; strategic analysis; finanční plán; marketingový průzkum; podnikatelský plán; ručně šité oděvní zboží; softshell; strategická analýza
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/197576