Název:
Fyzikální simulace na GPU
Překlad názvu:
Physics Simulation on GPU
Autoři:
Janošík, Ondřej ; Zemčík, Pavel (oponent) ; Polok, Lukáš (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Tato práce řeší problematiku fyzikální simulace pevného tělesa a možnosti paralelizace s využitím GPU. Popisuje základy potřebné pro implementaci základního fyzikálního enginu zaměřeného na fyzikální simulací kvádrů a technologie použitelné pro akceleraci. V práci popisuji postup, kterým jsem postupně urychloval fyzikální simulaci s použitím OpenCL. Každá významná změna je popsána ve vlastní sekci a obsahuje výsledky měření s krátkým shrnutím.
This thesis addresses the issue of rigid body simulation and possibilities of paralellization using GPU. It describes the basics necessary for implementation of basic physics engine for blocks and technologies which can be used for acceleration. In my thesis, I describe approach which allowed me to gradually accellerate physics simulation using OpenCL. Each significant change is described in its own section and includes measurement results with short summary.
Klíčová slova:
fyzika; fyzikální simulace; gpgpu; gpu; kinetika; opencl; pevná tělesa; gpgpu; gpu; kinetics; opencl; physic simulation; physics; rigid body
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/61857