Název:
Návrh úpravy letadla WT10 Advantic s pevným podvozkem dle předpisu CS-23
Překlad názvu:
Modification of the WT10 aircraft for the fixed landing gear according to the CS-23 requirements
Autoři:
Kubiena, Jaromír ; Juračka, Jaroslav (oponent) ; Vaněk, František (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
V této diplomové práci se zabýváme návrhem vhodné varianty tlumiče pro daný typ konstrukce hlavního podvozku letounu WT10 Advantic. Následně se zaměříme na konstrukční řešení vybrané varianty hlavního podvozku. Pro nově vybraný hlavní podvozek získáme případy zatížení při přistání, které spočítáme podle stavebního předpisu CS-23. Dále provedeme konstrukční návrh tlumiče a vypočteme plochu kataraktu tlumiče na základě získaných zatížení během přistání. Sestavíme a numericky vyřešíme pohybové rovnice popisující pohyb letounu s novým podvozkem během přistání. Na závěr provedeme pevnostní kontrolu přistávacího zařízení včetně tlumiče.
In this thesis, we deal with the design of a shock absorber variant for the type of main landing gear design of the aircraft WT10 Advantic. Then we focus on the design of the selected variant of the main landing gear. Next, we follow regulation CS-23 demands to calculate the load cases for the selected main lending gear. Then we design shock absorber based on the load during landing. We compile the equation of motion of the aircraft, which describes motion of the aircraft during landing, then we compute the equation. Finally, we focus on a stress analysis of the main landing gear and the shock absorber.
Klíčová slova:
hlavní podvozek; přistávací zařízení; tlumič; WT10 Advantic; zatížení; landing gear; loading; main landing gear; shock absorber; WT10 Advantic
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/65976