Název:
Návrh zakřivení rámu dveřního křídla
Překlad názvu:
Design of Door Frame Curvature
Autoři:
Merkl, Martin ; Málek, Michal (oponent) ; Lošák, Petr (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Tato diplomová práce se zabývá návrhem zakřivení rámu dveřního křídla určeného pro kolejové vozidlo. Na zakřivený rám se lepí rovné sklo, vlivem elastické deformace po nalepení skla dochází k ohnutí rámu na opačnou stranu. Samotný rám je tedy potřeba předehnout tak, aby vzniklá rezerva pokryla zpětný ohyb skla. Pomocí metody konečných prvků byla provedena analýza současně vyráběných dveří s konstantním poloměrem a ověřena vhodnost zvoleného přístupu k řešenému problému. Návrh zakřivení je poté proveden pro dveře s kombinovaným poloměrem zakřivení (rozdílným v dolní a horní části dveří). Cílem této práce bylo navrhnutí zakřivení dveřního rámu tak, aby po nalepení skla mělo dveřní křídlo požadovaný tvar.
This diploma thesis deals with the design of door frame curvature, meant for rail vehicle. Flat glass is adhesively bonded onto the curved door frame and due to the elastic deformation the door frame bends backwards. Hence the door frame must be bend with reserve so that the elastic deformation is covered. Finite element analysis of currently manufactured door with constant curvatere has been carried out, with this analysis it has been checked that the chosen problem approach is suitable. Design of door frame curvature is then made for door frame with combined curvature (different for lower and upper part of door frame). The aim of this thesis was to design the curvature so that after glass is bonded onto it, the door frame will have the right dimensions.
Klíčová slova:
analýza; dveřní rám; kolejové vozidlo; lepený spoj; MKP; adhesive joint; analysis; door frame; FEM; rail vehicle
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/39839