Název:
Knihovna pro výpočet šumů používaných v procedurálním texturování
Překlad názvu:
Library for Evaluation of Noises Used in Procedural Texturing
Autoři:
Kučera, Ondřej ; Chudý, Peter (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
V této práci se čtenář seznámí s problematikou procedurálního texturování a využití šumu pro tvorbu textur materiálů reálného světa. Pozná význam šumu, jeho vlastnosti a způsob využití. Při výpočtech šumu jsou nedílnou součástí náhodná čísla a interpolační metody, proto nechybí kapitoly o generátorech náhodných čísel a interpolačních metodách. Samozřejmostí je také popis vlastností a principů jednotlivých metod výpočtu šumu. Hlavní součástí této práce je efektivní implementace knihovny vybraných šumů. Další kapitoly jsou o výběru metod a návrhu rozhraní, samotné implementaci, a aby byla knihovna efektivní, tak se lze dočíst o různých druzích testů a optimalizací. Na závěr jsou uvedeny dosažené výsledky po optimalizacích a celkové shrnutí práce.
The aim of the work is to describe procedural texturing and usage of a noise for creating textures of real materials. The reader will learn the fundamentals of the noise, its properties and a way of using it. Random numbers and interpolation methods are important parts of the noise evaluations, therefore there are chapters about random numbers generating and interpolation methods. Obviously, there is not missing the chapter, which is depicting properties and principles of several methods of creating noise. The main part of this work is effective implementation of library with a chosen noise methods, so next chapters are about choosing methods and design of the interface, implementation and many kinds of tests and optimalizations. Achieved results and final conclusions are at the end of this work.
Klíčová slova:
fraktální suma; hlavičkový soubor; interpolace; makro; náhodná čísla; Perlinův šum; Procedurální texturování; statická knihovna; textura dřeva; textura mramoru; turbulence; šum; header file; interpolation; macro; marble texture; noise; Perlin noise; Procedural texturing; random numbers; static library; turbulence; wood texture
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/53970