Original title:
Osobní téma
Translated title:
The Personal Motif
Authors:
Vlčková, Tamara ; Zálešák, Jan (referee) ; Rathouský, Luděk (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění Abstract:
[cze][eng]
V mé bakalářské práci se zaměřuji na intimní sdělení. Zajímá mě moment odhalení a jednoduchá otázka: Co dává smysl? Zajímají mě běžné každodenní situace a lidské tělo, které vkládám do různých sociálních situací a osobní dialog – s pozorovatelem, dílem, člověkem. Hlavním motivem mých kreseb jsou osobní příběhy, které působí povědomě, a předávají takovou informaci, kterou si pozorovatel přivlastní a přetvoří. Důležitá je konstelace lidí a věcí a také postoj, gesto, které vytváří příběh. Celkově míchám skutečnost, sny, představy, otázky – vybírám si to, nad čím se pozastavuji, co se mě dotkne, co mě zarazí, z čeho mám strach. Důležitá je rovněž instalace, ve které vznikne osobní prostor pro prohlížení kreseb.
In my bachelor work I focus on intimate communication. I am interested in the moment of detection and in a simple question: What makes sense? I'm interested in everyday situations and in a human body, which I display in different social situations and personal dialogue - with the audience, work, and man. The main motives of my drawings are personal stories that remind familiar stories, and transmit such information, which audience accepts and transforms in its own way. Important is a constellation of people and things, and also attitude, a gesture that creates the story. I mix reality, dreams, ideas, and questions - choosing aspects I tend to think about, that touch my feelings or that I fear. Equally important is the installation, where a personal space for watching drawings will be kept.
Keywords:
dialog; drawing; gesture; intimacy; sense; situation; dialog; gesto; intimita; kresba; situace; smysl
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/25799