Original title:
Streaming Ray Tracer na GPU
Translated title:
Streaming Ray Tracer on GPU
Authors:
Dvořák, Jakub ; Jošth, Radovan (referee) ; Herout, Adam (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Současné GPU je možné snadno použít jako vysoce výkonné stream procesory a představují tak lákovou platformu pro implementaci raytracingu. V první části práce stručně přibližuji základy raytracingu, programovatelnou pipeline moderních GPU a možnosti jejího využití. V druhé části popisuji algoritmy využité pro implementaci jednoduchého raytraceru a rozebírám experimenty s ním provedené.
Current consumer GPUs can be used as high performance stream processors and are a tempting platform to be used to implement raytracing. In this paper I briefly present raytracing principles and methods used to accelerate it, modern GPUs programmable pipeline and examples of its use. I describe stream processing in general and available interfaces enabling the usage of GPU as stream processor. Then I present my GPU raytracer implementation, used algorithms and experiments I have made.
Keywords:
CUDA; GPGPU; Raytracing; Stream processing; CUDA; GPGPU; Raytracing; Stream processing
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/53251