Original title:
Návrhové vzory pro uživatelské rozhraní systému zákaznické podpory
Translated title:
Design Patterns for User Interface of Customer Support
Authors:
Jemelka, Matouš ; Pastushenko, Olena (referee) ; Hynek, Jiří (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2020
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato práce se zaměřuje na zvýšení efektivity zaměstnanců v oddělení zákaznické podpory při zpracování komplexních úloh. Zaměstnanci firmy Kiwi.com používali nevyhovující informační systémy. Cílem je vytvořit návrhové vzory pro tvorbu uživatelského rozhraní informačního systému, který bude navrhován a vyvíjen inkrementálně. Informační systém má obsahovat optimalizovaná uživatelská rozhraní pro zpracování jednotlivých úloh. Návrhové vzory zajistí škálovatelnost, konzistenci a usnadní údržbu systému.
This thesis is focused on increasing the efficiency of processing complex tasks by customer support employees. Employees of company Kiwi.com have been using insufficient information systems. The goal is to create design patterns for creating the user interface of an information system, which will be designed and developed incrementally. The information system will contain user interfaces, that will be optimized for the processing of individual tasks. Design patterns ensure its scalability, consistency, and facilitate system maintenance.
Keywords:
customer support; Design; design patterns; design principles; design system; functional patterns; perceptual patterns; usability; user research; UX; Design; design systém; designové principy; funkční návrhové vzory; návrhové vzory; použitelnost; UX; uživatelský výzkum; vnímané návrhové vzory; zákaznická podpora
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/191515