Original title:
Návrh na zlepšení vztahů se zákazníky internetového obchodu
Translated title:
Proposal for Improvement of Relations with E-shop Customers
Authors:
Jansa, Jakub ; Beroun, Tomáš (referee) ; Kaňovská, Lucie (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Tato diplomová práce se zaměřuje na oblast řízení vztahů se zákazníky v internetovém obchodě pneumatiky.cz. Tento obchod patří do skupiny obchodů patřící společnosti Onio s.r.o. V teoretické části se věnuje marketingu, segmentaci trhů, konkurenci, marketingovému mixu a řízení vztahů se zákazníky. V analytické části se zabývá vlastní analýzou současného stavu společnosti. Závěrečná část je pak věnována návrhům na zlepšení společnosti v oblasti marketingu a hlavně v oblasti řízení vztahů se zákazníky.
This master thesis focuses on the field of customer relationship management in the e-shop pneumatiky.cz. This e-shop belongs to group of shop owned by company Onio s.r.o. The theoretical part is devoted to marketing, market segmentation, competition, marketing mix and customer relationship management. The second part of the thesis is an analysis of the current state of company. The final part is devoted to proposals to improve the company's marketing, especially in the area of customer relationship management.
Keywords:
competitive advantage; customer relationship management; market segmentation; Marketing; marketing mix; konkurenční výhoda; Marketing; marketingový mix; segmentace trhu; řízení vztahů se zákazníky
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/66166